Werknemers CSU zetten zich in voor de zorg bij Humanitas

Afgelopen maandag 16 november is een groep werknemers van facilitair bedrijf CSU gestart met het ondersteunen van de zorg bij Humanitas. Omdat er in deze Corona-tijd veel werk te doen is bij zorgorganisaties, hebben Stichting Humanitas en CSU de handen ineengeslagen om elkaar tijdelijk te helpen.

“Een geweldig initiatief,” geeft bestuursvoorzitter Gijsbert van Herk van Stichting Humanitas aan. “Normaal gesproken werken deze helden van CSU bij hotels in de regio. Nu is er in deze tijd alleen zo’n enorme behoefte aan ondersteuning van onze zorgcollega’s ontstaan. CSU was bereid om met ons mee te denken over een tijdelijke oplossing. En dus komen er 45 CSU medewerkers tijdelijk meehelpen in onze huizen.”

De CSU medewerkers zullen meehelpen met allerlei activiteiten die de zorgmedewerkers ontlasten. Bijvoorbeeld bij allerlei praktische taken en werkzaamheden zoals het vervoeren van linnenpakketten, het afvoeren van afval, het opmaken van bedden, het verzorgen van broodmaaltijden en het gezelschap houden van cliënten. Dankzij de ondersteuning hebben de zorgmedewerkers van Humanitas meer tijd om zich te focussen op de zorg en de broodnodige extra aandacht voor de bewoners.

“Samen staan we sterk,” besluit Van Herk. En dat is in dit geval zeker zo!