Bewoner van de Zilverlinde als 1e verpleeghuisbewoner in Rijnmond gevaccineerd

Meneer Jonkman, bewoner van verpleeghuis de Zilverlinde van Stichting Humanitas, is de eerste 1e verpleeghuisbewoner in de regio Rotterdam Rijnmond die gevaccineerd is. Vanochtend vroeg werden de 4 vaccinatie teams geïnstrueerd en erna nog toegesproken door bestuursvoorzitter Gijsbert van Herk van Stichting Humanitas. De teams starten vandaag met het vaccineren van de bewoners van de 14 verpleeghuizen die Stichting Humanitas in en rond Rotterdam heeft.

“Fijn dat dit op de locatie Humanitas Zilverlinde kan zijn. Zoals je weet was de Zilverlinde ook een van de eerste locaties waar in mei 2020 de versoepeling van de bezoekregeling op gecontroleerde wijze werd toegestaan,” zegt Gijsbert van Herk. “Enorm trots ben ik op de teams die deze vaccinaties nu snel gaan zetten nadat de vaccins binnen zijn gekomen. Deze vrijdag zullen dan ook alle bewoners die toestemming hebben gegeven (of hun vertegenwoordiger) zijn gevaccineerd.”

Het vaccineren van de 1e bewoner in de regio Rotterdam-Rijnmond kon ook op de nodige media-aandacht rekenen. Hierover berichten we later mee.