Vaccinatie teams Humanitas aan de slag in onze 14 verpleeghuizen

Gisterenochtend vroeg kwamen onze collega’s die met elkaar de vier vaccinatie-teams vormen bij elkaar in Akropolis. Allemaal met een oranje of zwarte Humanitas polo aan, kregen de teamleden instructies over het vaccineren en de bijbehorende planning. Ook kwam onze bestuursvoorzitter Gijsbert van Herk deze helden nog een hart onder de riem steken. En toen daarna de vaccins werden geleverd… gelijk aan de slag.

Tot en met vrijdag worden alle bewoners – van de 14 verpleeghuizen die Stichting Humanitas in en rond Rotterdam heeft en die daartoe toestemming (of hun vertegenwoordiger) hebben gegeven – gevaccineerd. Het gaat hier om bijna 90% van alle bewoners. Speciaal verpleegkundige Alba van Dijk gaf de eerste prik aan de heer Jonkman, bewoner van verpleeghuis de Zilverlinde.

Het vaccineren van de 1e bewoner in de regio Rotterdam-Rijnmond kon ook op de nodige media-aandacht rekenen:
Verpleeghuisbewoners krijgen eerste prikken: ‘Je hoopt hiermee corona uit de huizen te krijgen’ (Algemeen Dagblad) – https://www.ad.nl/rotterdam/verpleeghuisbewoners-krijgen-eerste-prikken-je-hoopt-hiermee-corona-uit-de-huizen-te-krijgen~ae39e82b/

Ik voelde niks’; eerste van duizend prikken gezet bij Humanitas (RTV Rijnmond) – https://www.rijnmond.nl/nieuws/203373/Ik-voelde-niks-eerste-van-duizend-prikken-gezet-bij-Humanitas