Vlog ‘Verhalen van Humanitas’… bij de Humanitas Academie

In de nieuwe serie vlogs, genaamd ‘verhalen van Humanitas’, gaat onze bestuurder Ellis Kastelein elke twee weken in gesprek met medewerkers van Stichting Humanitas. Dit om de mooie verhalen op te halen binnen alle disciplines die de organisatie kent en uit waardering voor alle collega’s.

Ellis bezoekt vandaag twee collega’s van de Humanitas Academie: coördinator William Gomes en opleider Kimberly Arissen. Zij ontmoeten elkaar bij het Albeda College aan de Rosestraat in Rotterdam-Zuid waar bijna 80% van de nieuwe aanwas van leerlingen vandaan komt die bij Humanitas aan de slag gaan. Gesproken wordt onder andere over het soort van opleidingen, online bij- en nascholingen die de Academie aanbiedt. Maar ook over de start van het nieuwe programma Praktijk Gestuurd Leren Vig-Verpleegkunde dat samen met het Albeda Collega is opgezet. Kimberly vertelt hierbij ook vanuit haar eigen ervaring omdat zij 2 ½ geleden als stagiair bij Humanitas is begonnen en nu zelf opleider is.