Vlog ‘Verhalen van Humanitas’… bij de Ouderenhub en Thuisplusflat

In de nieuwe serie vlogs, genaamd ‘verhalen van Humanitas’, gaat onze bestuurder Ellis Kastelein elke twee weken in gesprek met medewerkers van Stichting Humanitas. Dit om de mooie verhalen op te halen binnen alle disciplines die de organisatie kent en uit waardering voor alle collega’s.

Ellis is in Ommoord waar Stichting Humanitas samen met een aantal partners is gestart met de Ouderenhub. Ze spreekt hier met Zippora Keesmaat, de Strategie Regisseur binnen Stichting Humanitas, over de maatschappelijke opgave die we als stad en als stichting voor ons zien. Het gaat hier bijvoorbeeld over de verdubbelende vergrijzing en het groeiende verschil tussen arm en rijk in Rotterdam en welke invloed dit heeft op zorg en welzijn. Hoe gaan we hiermee om? Daarnaast spreekt Ellis met Marten IJzerman, de projectmanager van de Ouderenhub en de Thuisplusflat. Dit zijn mooie voorbeelden van initiatieven die binnen de strategie van Stichting Humanitas voor de komende jaren vallen.