Samen tegen dementie bij Stichting Humanitas

Het is vandaag Wereld Alzheimer Dag en daar is binnen Stichting Humanitas veel aandacht aan besteed. Zo kwamen heel veel collega’s elkaar vandaag op de werkvloer tegen met twee verschillende sokken aan. Hiermee gaven zij gehoor aan de actie van Stichting Humanitas zelf om aandacht te vragen voor mensen met dementie.

Daarnaast werd er op deze dag in samenwerking met SKVR een workshop georganiseerd voor bezoekers van de dagbesteding bij de Hofjes Hoogvliet. Dit als onderdeel van activiteiten die de Gemeente Rotterdam (in samenwerking met Alzheimer Nederland-regio Rotterdam) de hele maand september organiseert, om aandacht te vragen voor mensen met dementie en hun mantelzorgers. Hiermee wordt begrip gevraagd voor mensen met dementie en wordt er meer bekendheid gegeven aan alle projecten en ondersteuningsmogelijkheden voor en door mensen met dementie. Maar ook worden hiermee de beroepskrachten, vrijwilligers en mantelzorgers die zich inzetten voor mensen met dementie in het zonnetje gezet.

Bekijk hier de video van de workshop bij Hofjes Hoogvliet.