Humanitas en Albeda Zorgcollege tekenen intentieovereenkomst voor nauwere samenwerking

Op vrijdag 24 september hebben de bestuurders van Stichting Humanitas en Albeda Zorgcollege een intentieovereenkomst ondertekend. De overeenkomst is gericht op het opleiden tot verzorgenden-IG en mbo-verpleegkundigen in een gecombineerde groep Praktijk Gestuurd Leren (PGL). Met deze overeenkomst bekrachtigen beide partijen bovendien de al aanwezige samenwerking.

Bekrachtigen van samenwerking

De nieuwe bestuursvoorzitter van Stichting Humanitas Joost Zielstra is enthousiast over deze nieuwe intentieovereenkomst. “Het is een volgende stap die we met elkaar nemen om meer jonge zorgmedewerkers een toekomst in dit mooie vak te bieden,” aldus Zielstra. “Zij leren met het programma van Praktijk Gestuurd Leren gelijk alle nodige vaardigheden op de werkvloer zelf en krijgen aansluitend theorieles op de locatie. Dat is voor ons natuurlijk ook een mooie kans om goede zorgmedewerkers aan ons te binden.” Hij voegt daar nog aan toe. “Zelf ben ik ook opgeleid als verpleegkundige en vind het een fantastisch vak. Maar ik ben ook net gestart bij Stichting Humanitas. En ik kan je vertellen, daar heb ik en krijgen deze studenten geen spijt van.”

Ingrid Tuinenburg, directeur van Albeda Zorgcollege zegt hierover: “Wij zijn heel blij met deze bekrachtiging van de samenwerking op Praktijk Gestuurd Leren tussen Albeda en Stichting Humanitas. Jaarlijks starten tenminste twintig studenten in dit programma voor verzorgenden en verpleegkundigen bij Stichting Humanitas. Deze studenten krijgen de theorielessen van onze docenten ook op locatie bij Stichting Humanitas. Zij zien dus direct terug van wat zij als stagiair in de praktijk leren en vice versa. Dat werkt echt heel goed.”