Reply-chain-aanval Stichting Humanitas

Beste relatie van Stichting Humanitas,

Afgelopen dagen is Stichting Humanitas geteisterd door een reply-chain-aanval. Een vorm van cybercriminaliteit waar we ernstige last van hebben ondervonden. Het effect was dat ook u wellicht spam-mail heeft ontvangen uit onze naam. We willen ons excuseren voor het eventuele ongemak en adviseren deze mail te verwijderen uit uw mailomgeving. Door deze aanval hebben we dinsdag 7 december om 13.30 uur tijdelijk onze uitgaande en binnenkomende mail moeten blokkeren.

Verzonden berichten van Humanitas

Nu het probleem inmiddels hersteld is hebben we onze medewerkers gevraagd bij twijfel de reeds verzonden mail nogmaals te verzenden. Indien u een mail verwacht en niet heeft ontvangen willen we u vragen dit kenbaar te maken aan de betreffende Humanitas collega.

Te ontvangen berichten van Humanitas

Mogelijk heeft u een bericht aan Humanitas verzonden. De verwachting is dat deze (later dan gewenst) toch is ontvangen. Indien dit niet het geval is, krijgt u na 24 uur hiervan een automatische notificatie. We willen u vragen hier alert op te zijn en wanneer u deze notificatie ontvangt de originele mail nogmaals te versturen. U kunt natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met uw Stichting Humanitas contact en verifiëren of uw mail ia aangekomen.

We willen ons nogmaals excuseren voor het eventuele ongemak! Het mag duidelijk zijn dat deze overlast nooit onze intentie is geweest.