Knapzakken met maaltijd voor Social Trial deelnemers in  Hillegersberg-Schiebroek

Eind december 2021 zijn er vanuit een gezamenlijk initiatief met buurtcentrum De Buurvrouw in Hillegersberg-Schiebroek ‘knapzakken’ met een warme maaltijd en ander lekkers uitgedeeld aan ouderen met een kwetsbare gezondheid in de wijk, waaronder 20 deelnemers van de Social Trial Rotterdam, een project waarin Stichting Humanitas in het kader van de Sociale Benadering Dementie (SBD) aan deelneemt.

“We hopen in het nieuwe jaar zodra de COVID-19 maatregelen het toelaten diners te organiseren in de Buurvrouw waar ook deelnemers van de Social Trial Rotterdam aan zullen deelnemen”, aldus Michel Koreman, voorzitter van stichting De Buurvrouw. De bewoners die een maaltijd ontvingen reageerden erg verrast en blij. “Als je ergens de harten van mensen mee wilt winnen dan is dat wel hiermee”, zei een bewoner. In de toekomst zal, als de corona maatregelen het toelaten, diners worden georganiseerd in buurtcentrum De Buurvrouw.