Voor ouderen

Wat vindt u leuk om te doen? Waar komt u uw bed voor uit? Wat zou u nog graag ondernemen? Soms is het moeilijk om hier alleen achter te komen. Via KlusPlus gaan we daarom met elkaar op ontdekkingsreis naar uw talenten en interesses. Daarbij leert u andere mensen kennen!

In 3 bijeenkomsten bekijken we op creatieve wijze elkaars talenten en interesses. Samen zoeken we naar mogelijkheden om die wensen te vervullen en u aan de slag te laten gaan. We gaan op zoek naar een plek waar u dat zou kunnen doen.

Wilt u op de hoogte blijven wanneer een volgende workshop van start gaat, meld u zich dan aan voor Klusplus via ouderenproject@stichtinghumanitas.nl

Voor bedrijven en organisaties

Klusplus activeert ouderen om vanuit hun eigen wensen en talent bij te dragen aan hun omgeving. Door middel van een talentenscan koppelen we ouderen aan bedrijven en organisaties waar ze aan de slag gaan als KlusPlusser. Hierdoor spreken we ouderen aan op hun kennis en vaardigheden in plaats van op hun belemmeringen. Klusplus heeft dan ook als doel om zelfverzekerdheid en zingeving te vergroten bij ouderen waar eenzaamheid op de loer ligt.

Een Klusplus kan voor een korte of lange periode zijn. Denk aan administratie, handwerk, het bieden van een luisterend oor of het begeleiden of informeren van mensen.

Ook aan de slag met een KlusPlusser voor jouw bedrijf of organisatie?
Neem contact met ons op en mail naar ouderenproject@stichtinghumanitas.nl

Klusplus helpen door te vrijwilliigen

Wil je ouderen helpen te reflecteren op hun talent en een passende klusplek in de buurt voor ze te vinden? Meld je dan aan als kluscoach door een berichtje te sturen naar ouderenproject@stichtinghumanitas.nl