Ik wil fijn oud worden!

Over fijn oud worden hebben we het maar weinig. Vaker horen we over de verpleeghuizen die bomvol zitten of het gebrek aan aandacht voor patiënten. Maar de verhalen over opbloeiende ouderen in een verpleeghuis en gelukkig zorgpersoneel zijn legio. Met Leven Lang Leven willen we een positieve beweging rondom ouder worden op gang brengen. Dit doen we door verhalen op te halen en te delen van ouderen, mensen die in de zorg werken of toevallige voorbijgangers.

Want de ouderenzorg is van ons allemaal en voor ons allemaal. Daarom denken wij dat iedereen hier goede ideeën voor kan bedenken. We zijn op zoek naar jullie gekke gedachten, hoopvolle hersenspinsels en bevlogen plannen om de zorg voor ouderen te verbeteren! Je hebt nog twee weken om jouw idee in te zenden via www.levenlangleven.nu en kans te maken op professionele begeleiding en budget om jouw idee verder te ontwikkelen.

Ambassadeurs van Leven Lang Leven

Een heleboel mensen in Nederland hebben passie voor ouderen en de zorg. Een aantal van hen zet zich voor Leven Lang Leven actief in als ambassadeur om de positieve beweging rondom ouder worden een extra push te geven. We zijn hen allemaal erg dankbaar voor hun inzet! De ambassadeurs zijn heel verschillend, maar zetten zich ieder op hun eigen manier in voor fijn oud worden. Wie zij zijn en waarom ze zich aan Leven Lang Leven willen verbinden lees je hier!

Inspiratie: muzikale stoel, tovertafel en sociaal afhaalpunt

We zijn op zoek naar innovatieve ideeën voor als we oud zijn en zorg nodig hebben. De meeste mensen kunnen wel wat inspiratie gebruiken om de creatieve stroom op gang te brengen. Daarom delen we graag een paar bestaande initiatieven met jullie die nu al op een prachtige manier bijdragen aan een fijne oude dag! Lees hier verder

5 tips voor het indienen van je idee

Je loopt al een tijd rond met een goed idee voor de ouderenzorg of je voert het zelfs al op kleine schaal uit. Je wilt jouw idee realiseren, aanscherpen of opschalen maar weet niet hoe. Dan is het tijd om je plan in te dienen bij Leven Lang Leven! Twijfel je nog over hoe je jouw idee het beste onder woorden kunt brengen? We helpen je graag op weg met je idee, daarom geven we je hier een aantal tips voor hetinsturen van je idee.

DEEL JE IDEE

Schrijver Mohammed Benzakour (48) over zorg: “Het gaat niet om grote aanpassingen, maar om culturele sensitiviteit”

Mohammed Benzakour (Marokko, 1972) is schrijver columnist, journalist, socioloog en imker. Hij is ambassadeur en jurylid voor Leven Lang Leven. We spraken met hem over zijn visie op oud worden en zijn boek Yemma. In dit boek vertelt hij het verhaal van zijn Marokkaanse moeder – echtgenote van een eerste generatie gastarbeider – in een Nederlands verpleeghuis. Lees hier het hele interview met Mohammed over hoe hij waardig ouder worden voor zich ziet.

Wanneer is iemand oud? We vroegen het Larissa (27). Zij ziet oud als iemand die “meer van de wereld heeft gezien dan ik, van wie ik kan leren.” Bekijk het hele interview hier.