Geestelijke verzorging voor bewoners, familieleden en naasten

Door verhuizing naar het verpleeghuis kan er veel veranderen in uw leven en dat van uw naasten. U ervaart misschien dat uw leven ineens stilstaat. En dat veel dingen niet meer zo vanzelfsprekend zijn als eerder. Of u voelt u kwetsbaar of verward. Dat kan moeilijk zijn. Praten met een geestelijk verzorger kan hierin helpend zijn.

Wat doen geestelijk verzorgers?

Als geestelijk verzorgers geven we ondersteuning en begeleiding aan bewoners en hun familie/ mantelzorgers. We bieden ondersteuning bij levensvragen en hebben aandacht voor wat u op dit moment bezighoudt. Door uw verhaal te doen, kunt u uw hart luchten en een beetje op adem komen. Zo kunt u (her-) ontdekken wat in deze situatie belangrijk en waardevol is.

Alle aandacht gaat naar u

Bijvoorbeeld in situaties waarin u:

• moedeloos of bang bent voor wat er komen gaat
  • behoefte hebt aan steun en houvast
  • zich afvraagt waarom u dit overkomt
  • gelovig bent, en u zich afvraagt waar God nu is
  • u zich afvraagt wat de zin van het leven is
  • dankbaar bent of blij en dat graag wilt delen

Samen ontdekken we waar u behoefte aan heeft. Een luisterend oor, stilte of een ritueel. Het kan van alles zijn.

We zijn er voor iedereen

Naast individuele gesprekken worden er ook gemeenschappelijke activiteiten georganiseerd, zoals o.a. gespreksgroepen en geloofsvieringen, waar u vrijblijvend aan deel kunt nemen.

In het contact staat uw eigen kijk op het leven centraal. De geestelijk verzorger is er voor iedereen, ongeacht uw achtergrond, gender, waarden en geloofsovertuiging. We halen onze inspiratie uit filosofie, muziek, geloof, gedichten, verhalen of bijvoorbeeld de natuur.

Hoe zijn de geestelijk verzorgers te bereiken?

Als u een geestelijk verzorger wilt spreken, kunt u dit aangeven op de afdeling of zelf een afspraak maken. Dit kan via de klantenservice 010-2713800 of mail naar klantenservice@stichtinghumanitas.nl

Eerste gesprek

In het eerste gesprek maken we kennis met elkaar. We onderzoeken samen wat geestelijke verzorging voor u kan betekenen. Misschien heeft u genoeg aan één gesprek of maken we een nieuwe afspraak. De gesprekken zijn veelal in uw eigen woning of in de gezamenlijke huiskamer, maar soms ook in een andere ruimte. Afhankelijk van wat prettig is voor u.

Vertrouwelijkheid

De gesprekken met de geestelijk verzorger hebben een vertrouwelijk karakter.

Team Geestelijk verzorgers

• Sanneke Brienne