Ook slachtoffers van mensenhandel kunnen bij Stichting Humanitas terecht

Bent u slachtoffer geworden van mensenhandel? Of wilt u een vermoeden van mensenhandel of jeugdprostitutie melden of bespreken? Aarzel dan niet en neem direct contact met ons op.

Ook als u nog niet 100% zeker bent van uw zaak, kunt u bij ons terecht. Wij lopen altijd eerst goed de signalen met u door. Pas dan ondernemen wij eventueel actie. U kunt ook anoniem uw zorgen met ons delen.

Hoe gaat een melding in zijn werk?

U neemt contact met ons op. Een maatschappelijk werker loopt de signalen met u door. Zij geeft advies en bespreekt eventuele vervolgstappen. Dit kan ook anoniem. U kunt ook bij ons meldpunt terecht, als u alleen een melding wil doen.

Ik wil een melding doen

Wij zijn dagelijks bereikbaar via ons speciale meldnummer 010 - 236 52 56. Tussen 8.30 en 22.00 uur. Ook in het weekend.

Bel buiten deze tijden om de politie via telefoonnummer 0900 - 8844 of ga naar www.meldmisdaadanoniem.nl.

Is direct ingrijpen nodig? Bel dan 112.

In minder dringende gevallen kunt u uw vermoedens ook met ons delen via pmw@stichtinghumanitas.nl.

Hoe herken ik mensenhandel precies?

Mensenhandel zie je in verschillende arbeidssectoren. Het meest bekend is uitbuiting in de seksindustrie. Maar ook in bijvoorbeeld de schoonmaakbranche, horeca en land- en tuinbouw komt mensenhandel voor.

Slachtoffers maken extreem lange dagen, werken onder gevaarlijke omstandigheden en krijgen weinig tot geen loon.

In onze brochure ‘Vermoedens van mensenhandel’ leest u meer over het herkennen en signaleren van mensenhandel.

Wat voor hulp biedt Stichting Humanitas?

Stichting Humanitas coördineert de zorg rondom slachtoffers van mensenhandel in de regio Rotterdam. We zorgen voor opvang, een inkomen, en juridische en medische hulp.

Naast individuele hulpverlening voor slachtoffers van mensenhandel, bieden we preventieve trajecten voor kwetsbare jongeren aan. Ook kunnen we slachtoffers koppelen aan een vrijwilliger, een maatje.

Stichting Humanitas werkt met veel andere organisaties samen, zoals de politie, gemeente en andere zorginstanties. Dat doen we om slachtoffers nog beter te kunnen helpen, maar ook om mensenhandel aan te pakken en te stoppen.

Meer informatie over mensenhandel en de werkwijze van het Meld-, Advies- en Registratiepunt jeugdprostitutie en mensenhandel van Stichting Humanitas Rotterdam vindt u ook op onze speciale website.