Anneloes Vlasblom-Van der Vlies benoemd als Kwartiermaker (Langer Thuis & Hulpverlening)

In deze nieuwe rol gaat zij zich inzetten om sterke allianties en netwerken te bouwen met cliënten, hun familie, buurtbewoners, zorg-en welzijnorganisaties en Rotterdamse ondernemers. Stichting Humanitas kan en wil het niet meer alleen. Om bij te dragen aan een mooiere stad hebben we elkaar keihard nodig.

Anneloes: ‘Van jongs af aan leer ik veel van anderen. Die kennis en ervaringen deel ik graag. In Rotterdam zie je veel eenzaamheid en onrechtvaardigheid en dat motiveert me extra om in deze stad te werken. Het is mijn passie iets te kunnen betekenen voor Rotterdammers die (even) een duwtje in de rug nodig hebben.

Ellis Kastelein en Joost Zielstra (Raad van Bestuur): ‘Anneloes gaat en staat voor mensen. Zij zoekt naar openingen, dwarsverbanden tussen mens en organisatie(s). Haar hart voor de medemens en haar hart voor Stichting Humanitas doet ons hart voor Anneloes warm kloppen. In de rol van kwartiermaker gaat zij zeker het verschil maken.’

Anneloes woont in Hendrik-Ido-Ambacht met haar man Floris en hun kinderen Keet (5), Moos (4) & Sammie (1). In haar huis is het vaak gezellig druk. Samen eten met familie en vrienden, sporten, lezen, winkelen, naar het theater en reizen zijn haar passies. Hoewel ze in een dorp wonen, zijn ze regelmatig in de stad te vinden, want van Rotterdam gaat haar hart sneller kloppen.

Verbinder

Ik ben een verbinder die graag anderen inspireert om hun talent in te zetten voor een mooier Rotterdam waar we meer naar elkaar omkijken, waar mensen een waardevol leven kunnen leiden. Een stad waar we met elkaar mooie woorden omzetten in daden. Dit doe ik niet alleen, maar samen met mijn collega’s. De afgelopen 8 jaar heb ik ervaren met hoeveel energie collega’s zich inzetten. Ze zetten net dat stapje extra om iemand wat levensgeluk te laten ervaren. Dat is echt #dekrachtvanHumanitas: Iedereen is welkom. We respecteren elkaar in onze verscheidenheid. Ik ben trots dat ik daarbij mag horen.´

Samenwerken en samen bouwen aan een mooier Rotterdam
Anneloes: ‘Acht jaar geleden ben ik een beetje verliefd geworden op Stichting Humanitas. Ik heb verschillende rollen gehad: stafadviseur, manager GGZ en directeur welzijn & hulpverlening. Vanaf 1 juli ga ik aan de slag als kwartiermaker binnen het domein Langer Thuis & Hulpverlening. Het is mijn opdracht om sterke allianties en netwerken te bouwen zodat we beter kunnen samenwerken om zodoende meer te kunnen bereiken. We kunnen en willen het niet meer alleen. Als we willen bijdragen aan een mooiere stad hebben we onze cliënten, hun familie, buurtbewoners, andere organisaties en Rotterdamse ondernemers keihard voor nodig.

De komende jaren wil ik me inzetten om dit verder uit te bouwen. Het is mijn droom dat we in Rotterdam naar elkaar omzien, oog hebben voor elkaars talenten en elkaar respecteren.

Drinken we binnenkort samen een kop koffie om te kijken hoe we Rotterdam een beetje mooier kunnen maken?

Dat is #dekrachtvanHumanitas