JanPeter Bijlard wil als manager GGZ bijdragen aan verdere professionalisering van de zorg

Sinds 1 februari jl. is JanPeter Bijlard als Manager GGZ werkzaam bij Stichting Humanitas. JanPeter (57) woont in Den Haag, met zijn vrouw Astrid en zijn zoon Verijn (17), die bezig is met het laatste jaar van het VWO. Dochter Minthe (20) studeert in Delft en woont sinds kort op kamers. Niet alleen in het gezin draait het om liefde, betrokkenheid en zorg. Ook professioneel staan deze kernwaarden centraal. Als Kaderhuisarts en Coach voor Medici en opleider aan het LUMC is Astrid net als JanPeter in hoge mate betrokken bij de zorg.

Procesmatig sterk en een goede coach
JanPeter kende Stichting Humatas vooral uit de mooie verhalen van een vriendin. Toen hij de vacature zag voor een Manager GGZ hoefde hij niet lang na te denken en reageerde meteen. JanPeter brengt jarenlange ervaring mee in de zorgsector. “De afgelopen 27 jaar heb ik, als manager, bij een aantal organisaties gewerkt. Van verslavingszorg, GGZ en gehandicaptenzorg tot de welzijnssector. Daarnaast heb ik een eigen bedrijf gehad op het gebied van onderzoek naar zorgkwaliteiten en heb ik ruim 10 jaar lesgegeven op de Haagse Hoge School en Hoge School Leiden.” JanPeter weet goed om te gaan met veranderingen, is procesmatig sterk en houdt hij van (team)coaching.

Netwerkontwikkeling
JanPeter: “Mijn voornaamste standplaats is de Skala. Maar ik streef ernaar om op de woensdagen op de Limani te werken. Naast het draaiende houden van de verschillende units en teams zal ik de komende tijd aan de slag gaan met het verder professionaliseren van de zorg en hulpverlening in het verlengde van het actieplan GGZ. Ook wil ik werken aan de naamsbekendheid van Humanitas GGZ binnen Rotterdam. Een van de uitgangspunten daarbij is dat mijns inziens alle medewerkers ook ambassadeurs zijn van Humanitas en bijdragen aan netwerkontwikkeling en acquisitie rondom de GGZ zorg binnen het Rotterdamse.”

Joost Zielstra en Ellis Kastelein (Raad van Bestuur): “We zijn blij met en trots op de senioriteit en de ervaring van JanPeter. Betrokken bij de GGZ client, bij de doelgroep en niet vergeten bij de problematiek van de stad Rotterdam. Dit vakmanschap hebben we als Stichting Humanitas nodig om alle ondersteuningsvragen van deze groeiende doelgroep het hoofd te bieden. Jan Peter houdt van mensen en wil dit graag samen met zijn teams vormgeven en hiervoor de juiste support organiseren.”