Leonie Pascual benoemd als manager Zorg en Welzijn op de locatie Hannie Dekhuijzen en de Wende van Stichting Humanitas.

Leonie: ‘Vanaf 1 mei ben ik benoemd als manager Zorg en Welzijn voor de gehele locatie Hannie Dekhuijzen, een mooie locatie op Zuid die met de juiste aandacht en sturing een fijne woon- en tijdelijk-verblijf locatie is. Met persoonlijke aandacht voor onze bewoners, cliënten en medewerkers. Mijn aandacht gaat uit naar de verbinding met elkaar en met onze directe en indirecte samenwerkingspartners. Met een sterk team zijn we toekomstbestendig en maken we van Hannie Dekhuijzen een toonaangevende locatie op Rotterdam Zuid!’

Ellis Kastelein en Joost Zielstra: ‘We zijn als Raad van Bestuur trots dat we Leonie hebben mogen benoemen als locatiemanager voor onze mooie locatie Hannie Dekhuijzen. Er ligt hier een grote opdracht met tal van uitdagingen in de toekomst, waar de nieuwbouw een voorbeeld van is. Leonie heeft het credo dat het alleen maar in samenwerking en in vertrouwen met elkaar tot stand komt, niemand uitgezonderd.’

Dat is #dekrachtvanhumanitas

Leonie Pascual, een echte Rotterdamse, is 26 jaar getrouwd met José Pascual. Het gezin bestaat uit hun dochter Aylicia en zoon Servando, schoondochter Naomi en kat Noukie. Zij wonen al ruim 25 jaar in Geervliet en Leonie en José willen, als het kan, graag emigreren naar Zuid-Spanje waar José’s familie (deels) vandaan komt. In haar vrije tijd houdt ze ervan om leuke dingen te ondernemen met haar gezin en met haar beste vriendin. Zoals concert- en festivalbezoek, genieten van de jacuzzi en ook van een goed glas wijn met een bourgondische maaltijd. Daarnaast helpt ze haar man in zijn beveiligingsbedrijf tijdens evenementen. Ook is ze een echte Feijenoord fan en kijkt ze graag naar de Formule 1.

De best mogelijke zorg bieden

Leonie: ‘Ik ben gepassioneerd en gedreven voor de Zorg. Doordat ik mijn opa en vader ben verloren aan dementie klopt mijn hart sneller om met deze doelgroep te werken. Als directe mantelzorger en ook als professional. Ik ben er van overtuigd dat je de vele kanten van de zorg gezien moet hebben, zodat je begrip hebt voor, en inzicht hebt in, de wijze waarop je de best mogelijke zorg en ondersteuning kan bieden aan mensen die dat zelf (tijdelijk) niet meer kunnen.

Doordat ik 32 jaar werkzaam ben in de ouderenzorg en tijdelijk-verblijf, kan ik de doorvertaling maken vanuit mijn leidinggevende functie naar de werkvloer en begrijp ik de uitdagingen waarvoor we staan. Door mijn aanstekelijke enthousiasme, gedrevenheid en Rotterdamse mentaliteit kan ik de medewerkers meenemen in de veranderingen die nodig zijn om de bewoners en cliënten ook de komende jaren de best mogelijke ondersteuning te bieden.

Uitdagen, ontwikkelen en verantwoordelijkheid pakken

Ik ben een echte mensen-manager en behandel mijn medewerkers zoals ik ook graag behandeld wens te worden: met wederzijds respect. Ik kan zakelijk ‘stevig’ zijn maar probeer altijd het beste uit de medewerkers te halen zodat zij een tevreden gevoel overhouden. Ik vind het zeker belangrijk dat de medewerker zich blijft uitdagen, ontwikkelen en zelf de verantwoordelijkheid hierin pakt. Ik ben open in de communicatie en iedereen mag zichzelf zijn.

Het Humanisme betekent voor mij dat je vooral mag zijn wie je bent, om een zo fijn en gelukkig mogelijk leven te kunnen leiden. Waarbij je de regie over je eigen leven houdt, met altijd de aandacht voor elkaar. Ik wens dat Stichting Humanitas, met ons Plan voor de Toekomst, een richting inslaat waarbij elke medewerker zich goed voelt en trots en energiek is om met elkaar de schouders eronder te zetten. We doen dit graag samen met onze netwerken en partners in de wijk.

Zo creëren we een veilige, plezierige omgeving waar bewoners graag willen wonen en waar cliënten ervaren dat zij tijdelijk goed ondersteund worden door onze vakmensen.

Dat is #dekrachtvanhumanitas