Monique Berkhout benoemd als Projectleider

Monique Berkhout is onlangs benoemd als Projectleider bij Stichting Humanitas. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de projecten Bevoegd en Bekwaam en Het Potentieel Pakken. De komende tijd gaat zij deze projecten goed op de kaart zetten door het ophalen van informatie en het leggen van contacten binnen en buiten Humanitas.

Oranje hart

Monique: “Mijn hart klopt voor heel veel aspecten van de zorg: voor onze cliënten waaraan wij zorg en steun bieden, voor innovatieve en technologische ontwikkelingen waardoor wij de zorg op een andere manier kunnen bieden; voor onze medewerkers die dagelijks voor vele uitdagingen staan om de cliënten de juiste zorg te bieden en voor iedereen die zich inspant om onze cliënten een fijne plek te bieden om te wonen of te revalideren.”

Door samenwerking gebeuren er mooie dingen

De komende tijd houd ik mij met name bezig met het ophalen van informatie en het leggen van contacten om zodoende, in samenwerking met mijn collega’s en externe partners, de projecten Bevoegd en Bekwaam en Het Potentieel Pakken goed op de kaart te zetten. Zowel binnen als buiten Stichting Humanitas. De wens is om binnen 9 maanden alle medewerkers bevoegd en bekwaam te maken binnen de kaders die daar voor zijn en het stuk ‘bevoegd en bekwaam’ geïmplementeerd te hebben en stevig te verankeren. Zo werken we met de Humanitas Academie samen om het project Bevoegd en Bekwaam succesvol uit te rollen binnen de gehele organisatie.

Het project Het Potentieel Pakken is gestart en geworteld bij Zorg Thuis maar past ook prima bij Zorg met Verblijf, zodat we ook daar, bij onze collega’s, ‘Meer Contracturen, meer Kansen’ kunnen aanbieden. Het doel van dit project is om medewerkers te boeien, te binden en te behouden.

Ellis Kastelein en Joost Zielstra (Raad van Bestuur): Monique is voor ons een meer dan waardevolle collega die haar focus en passie altijd richt op de mensen binnen Stichting Humanitas. Haar kracht ligt bij het inrichten van de ondersteuning, zonder zelf op de voorgrond te staan.

Het beste uit jezelf halen

Dat ik geen vaste standplaats heb, vind ik een leuke kant van deze nieuwe rol. Omdat ik overal kan aansluiten en werken, ontmoet ik een grote diversiteit aan collega’s. En iedere ontmoeting levert altijd iets moois op!

Door mijn jarenlange ervaring, ook als leidinggevende binnen Stichting Humanitas, begrijp ik goed welke paden je moet bewandelen om de juiste dingen voor elkaar te krijgen. Dit combineer ik met het doel om het beste uit iedere medewerker te halen. En dat werkt. Samen kijken wat de behoeftes zijn, of wat er op maat mogelijk is. En dan ook samen een ontwikkel-pad uitstippelen. Dat is toch prachtig, om daar een rol in te mogen spelen! Medewerkers het beste uit zichzelf laten halen is voor mij een drijfveer, met uiteindelijk het doel om de beste kwaliteit van zorg te kunnen leveren aan cliënten.

Ik wens ons allemaal een mooie toekomst toe, met een lerende cultuur en een open blik en hart. Dat je mag zijn wie je bent, met alles wat maakt wie jij bent. Want de mooiste versie van jezelf, dat ben jij!

Dat is #dekrachtvanhumanitas