Nedap – beveiligingsincident Carenzorgt.nl

Op maandagmorgen 17 oktober 2022 is Nedap op de hoogte gebracht van een kwetsbaarheid in het systeem van Carenzorgt.nl, een digitale gezondheidsomgeving. Nedap heeft de kwetsbaarheid daarop onderzocht en meteen verholpen. Vervolgens is Nedap een onderzoek gestart naar de mogelijke impact hiervan. Daaruit is gebleken dat recent misbruik is gemaakt van deze kwetsbaarheid. Er zijn documenten die via Carenzorgt.nl door zorgaanbieders zijn aangeboden, ongeautoriseerd gedownload. Er is aangifte gedaan bij de politie, waarbij er direct een onderzoek is gestart en ze een verdachte hebben aangehouden.

Na het onderzoek heeft Nedap de zorgorganisaties op de hoogte gesteld betreft eventuele datalekken. Stichting Humanitas is niet getroffen door dit incident.

Wanneer er nog vragen zijn kun je contact opnemen met:

Wijnand Ghiraw – wghiraw@stichtinghumanitas.nl / Raoul Graham – rgraham@stichtinghumanitas.nl / Nathan de Meijer – nmeijer@stichtinghumanitas.nl.

Bericht Nedap: https://support.nedap-healthcare.com/posts/news/beveiligingsincident-carenzorgt-nl

Deel deze pagina met iemand waarvoor u denkt dat dit interessant is.

Humanitas verwijslijn

Voor alle zorgprofessionals en verwijzers zijn wij op werkdagen bereikbaar van 8.00-17.00 uur.

Heeft u vragen?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar.