Nico Zijnstra benoemd als Directeur Langer Thuis en Hulpverlening bij Stichting Humanitas

Nico Zijnstra is op 1 februari jl. begonnen als Directeur Langer Thuis en Hulpverlening bij Stichting Humanitas. Nico heeft een bedrijfskundige achtergrond. Na een studie Business Administration in Groningen en 10 jaar in consultancy in de zorg, volgden twee jaar ministerie van VWS als projectleider Uitkomstgerichte zorg. De laatste vier jaar was hij Manager OK bij het Franciscus Gasthuis & Vlietland.

Waarde toevoegen vanuit cliëntperspectief
Nico: “Waar mijn hart sneller van gaat kloppen is, als wij met elkaar het gesprek voeren over wat er voor onze cliënten toedoet. En dan bedoel ik écht impact maken op iemands kwaliteit van leven. Ik geloof er heilig in dat we ons zo moeten organiseren, dat we daar het verschil maken. Dus niet zoals we het zélf belangrijk vinden, maar zo dat het er voor onze cliënten toedoet. We zijn er bij de gratie van de cliënt, dus hebben we ons ook daartoe te bewegen. Én natuurlijk voor onze zorgmedewerkers. Die zijn ooit de zorg en ondersteuning ingegaan omdat ze mensen graag willen helpen.”

Van elkaar leren om het verschil te maken
Wat gaat Langer Thuis en Hulpverlening onder jouw leiding voor cliënten betekenen? “Wij zijn er toe op aard om die kwetsbare Rotterdammer zorg en ondersteuning te bieden en te helpen om langer thuis te wonen. Dat doen we door vanaf de huishoudelijk hulp al te signaleren wat er gebeurt, we doen dat uiteraard door de wijkverpleging en vanuit de GGZ en de vrijwilligerskant. Op heel veel verschillende manieren. Denk dan ook aan de bijzondere rol van het ESSM in onze regio. We zijn er echt voor de kwetsbare Rotterdammer. Langer thuis en Hulpverlening heeft zoveel facetten waarin we van elkaar kunnen leren en zaken kunnen samenbrengen om ervoor te zorgen dat we écht het verschil kunnen maken. Als we op die manier samen resultaat maken, dan geeft mij dat heel veel voldoening.”

Joost Zielstra en Ellis Kastelein: “We zijn blij dat we Nico als Directeur Langer Thuis en Hulpverlening mogen verwelkomen. Nico is resultaatgericht. Samen met al zijn medewerkers wil hij het beste in mensen naar boven halen. Hij vraagt hierin veel van zichzelf. Hij wil zowel het verschil maken voor onze cliënten en de bruisende stad Rotterdam met z’n rauwe kantjes als voor onze medewerkers. Het oranje hart van Nico past binnen onze organisatie en zijn visie sluit helemaal aan op ons plan van de toekomst. Met de komst van Nico is onze directieraad compleet. We zien de toekomst met veel vertrouwen tegemoet.”