Peter van Houwelingen benoemd als Directeur Bedrijfsvoering

Per 1 april is Peter van Houwelingen benoemd als Directeur Bedrijfsvoering. De ondersteunende diensten Business Control, AO/IB, Vastgoed, IT en BI, Administraties en Facilitair worden in deze nieuwe structuur samengebracht. Door het bundelen van de krachten komt er meer verbinding tussen de diverse bedrijfsonderdelen. Zo kan Stichting Humanitas optimaal ondersteund worden bij het realiseren van onze strategische doelstellingen.

Peter: “Mijn doel is om op een langdurige en moderne manier bij te dragen aan het ‘beheer van de bedrijfsprocessen’ op het gebied van Vastgoed, IT en BI, Financiën en Facilitair. Zo ondersteunen we de organisatie naar ons beste kunnen om alles wat we willen bereiken in de toekomst soepel te laten verlopen.

Ellis Kastelein en Joost Zielstra (Raad van Bestuur): “Peter is een meer dan een betrokken collega met een scherpe focus en brede visie op ‘bedrijfsvoering’. Economie is een ‘sociale wetenschap’ en dat maakt hij iedere dag waar, door verder te kijken dan alleen naar cijfers: Peter heeft oog voor de mensen waar we het voor doen. En oog voor de mensen die het doen.”

Peter: ‘Een aantal jaar geleden mocht ik een kijkje nemen achter de schermen bij de voetbalacademie van Real Madrid. Wat mij opviel is dat alles, maar dan ook echt alles, perfect is geregeld. Zowel voor de topvoetballers als voor de jonge talenten is alles erop gericht om topprestaties te leveren. Alle ‘processen achter de schermen’ verlopen ge-olied, waardoor de talenten zich helemaal kunnen concentreren waar zij goed in zijn: voetballen. En dit is ook mijn droom voor Stichting Humanitas: een ondersteuning neerzetten die er voor zorgt dat alle collega’s van Stichting Humanitas een topprestatie kunnen leveren in de Zorg en Hulpverlening. Doen waar je goed in bent voor onze klanten. Dan hoef je je niet meer druk te maken over ‘de zaken achter de schermen’. Dat werkt!

Peter realiseert zich dat er nog een weg te gaan is om deze droom met elkaar te realiseren. We werken bijvoorbeeld aan het onderhoud van alle gebouwen, want er is veel achterstallig onderhoud in te halen. Ook breiden wij kleine(re) locaties uit zoals in Hoogvliet en Nesselande (Rotterdam) zodat we daar zorg kunnen verlenen die betaalbaar en dichtbij is. Daarnaast werken wij hard aan verbeteringen rondom de ICT, want dat is erg belangrijk om je werk goed te kunnen doen.

Samen met en voor onze cliënten
Peter: “Ik werk sinds 2020 bij Stichting Humanitas en heb de VVT- en welzijnssector leren kennen als een zeer dynamische branche. Elke dag is anders. De toewijding van veel collega’s voor hun werk en de cliënten is bijzonder en groot. Mijn kennis ligt in de bedrijfsvoering en financiën, maar om dat goed te kunnen regelen hebben we ook kennis van de zorg nodig. Ik word enthousiast van het verbinden, inspireren en coachen van mensen. Dit maakt mijn werk zo interessant. En of je direct voor onze bewoners of cliënten werkt, of op de administratie, of bij de technische dienst, we staan allemaal in het veld voor hetzelfde doel: goede zorg voor onze cliënten.”

Wat me bij Stichting Humanitas aanspreekt, is dat we proberen mensen te helpen, zonder (voor)oordeel en ongeacht wat iemands geloofsovertuiging of sociale- en culturele achtergrond is. Dit past bij mijn christelijke identiteit. Iedereen is gelijk. Bovendien heb ik een groot hart voor Rotterdam, de mooiste stad die er is!

Mijn droom voor Humanitas is om een ondersteuning neer te zetten die er voor zorgt dat alle collega’s van Humanitas een topprestaties kunnen neerzetten"