Werkbezoek staatssecretaris aan het ESSM

Op woensdag 7 september jl. heeft staatssecretaris Justitie en Veiligheid, Erik van der Burg, een werkbezoek gebracht aan het Expertise Centrum Seksualiteit Sekswerk en Mensenhandel (ESSM) van de Stichting Humanitas in het kader van de uitstapregeling voor sekswerkers. De Rotterdamse wethouder van Zorg, Ouderen en Jeugdzorg, Maarten Struijvenberg, was hierbij ook aanwezig.

Met Rotterdamse daadkracht helpt Stichting Humanitas o.a. sekswerkers die willen stoppen. Het uitstapprogramma richt zich op het vinden van een baan, woning, een maatje en zo nodig passende zorg.

Het was een goed inhoudelijk gesprek waarin inzichten zijn uitgewisseld over het uitstapaanbod van het ESSM met daarbij aandacht voor het landelijk, gemeentelijk en uitvoeringsperspectief.

Meer over het uitstapprogramma: Humanitas ESSM – Uitstapprogramma.