Actie Frisse Lucht: een zorgeloze vakantie voor elk kind

Sommige Rotterdamse kinderen kunnen nooit op vakantie. Door geldzorgen of andere problemen thuis bijvoorbeeld. Met een logeervakantie van Actie Frisse Lucht zijn ook deze kinderen er even helemaal uit.

Al jaren organiseert Stichting Humanitas zorgeloze vakanties voor Rotterdamse kinderen die anders niet op vakantie kunnen. Met ons project Actie Frisse Lucht koppelen we het kind aan een gastgezin waarin het een paar dagen meedraait.

Hoe werkt Actie Frisse Lucht precies?

De Actie Frisse Lucht is bedoeld voor Rotterdamse kinderen van groep 3 tot en met groep 8 die een vakantie goed kunnen gebruiken.

• U meldt het kind aan bij Actie Frisse Lucht. Dat kan als u de ouder of verzorger van het kind bent. Of als u het kind professioneel begeleidt.
  • Een van de vrijwilligers van Stichting Humanitas bezoekt het kind thuis. De vrijwilliger legt uit wat het project precies inhoudt en vraagt naar de wensen van het kind.
  • Stichting Humanitas zoekt een passend gastgezin. Een gastgezin dat het kind structuur, rust en aandacht kan schenken.
  • Het gastgezin geeft zelf invulling aan de vakantie, maar zet altijd de wensen en behoeften van het kind centraal.
  • Stichting Humanitas zorgt voor het vervoer van en naar het gastgezin.

Dit jaar gaan de kinderen naar Zeeland op logeervakantie.

Wat kost de logeervakantie van Actie Frisse Lucht?

De kosten bedragen 40 euro per kind. Stichting Humanitas laat u weten hoe u kunt betalen.