Ondersteuning bij functioneren na psychiatrische behandeling

Comfortabel thuis wonen in uw eigen omgeving. U leven op uw eigen manier inrichten. Tijdens een psychiatrische behandeling of na een opname kan dat knap lastig zijn.

Onze psychiatrisch verpleegkundigen helpen u uw leven op de rit te krijgen. Met kennis, persoonlijke begeleiding en praktische hulp. Zodat u met vertrouwen thuis kunt wonen en leven op uw eigen manier.

Te denken valt aan hulp bij:

• Het oefenen van vaardigheden zoals het huishouden doen, boodschappen halen en zelf uw administratie bijhouden
  • Inzicht krijgen in uw ziektebeeld en uw medicatie
  • Het vinden van een leuke dagbesteding met hobby’s, (vrijwilligers)werk of sport
  • De weg vinden naar instanties zoals maatschappelijk werk of de bank
  • Het inschakelen van andere vormen van hulp

Regelmatige en persoonlijke begeleiding

Met ondersteuning bij functioneren van Stichting Humanitas krijgt u hulp op een persoonlijke en praktische manier. Samen met onze verpleegkundige bespreekt u welke ondersteuning u nodig heeft. Vervolgens komt hij of zij een of twee keer per week bij u thuis, zo lang als nodig is.

Indicatie nodig

U kunt ondersteuning bij functioneren van Stichting Humanitas krijgen als u 18 jaar of ouder bent. U heeft hiervoor wel een zorgindicatie nodig op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Deze indicatie vraagt u aan via uw gemeente. Vaak betaalt u wel een eigen bijdrage.

Neem ook een kijkje bij deze zorg en ondersteuning van Stichting Humanitas: