Zelfstandig wonen, dat wil iedereen, zo lang mogelijk! Maar wat nu als uw omstandigheden veranderen of dat (tijdelijk) niet toelaten?

Kunt u diegene die u nodig heeft dag en nacht bereiken? Hoe regelt u snel hulp? Stichting Humanitas biedt wanneer u zelfstandig woont persoonsalarmering.

Eén druk op de knop voor hulp, dag en nacht

Persoonsalarmering is een abonnement dat staat voor zekerheid voor zelfstandig wonende(n) voor als u onverwachts spoedeisende en/of acute hulp nodig heeft. Het doel van de dienstverlening is dag en nacht snel hulp kunnen inroepen in geval van spoedeisende en/of acute situaties die niet kunnen wachten. Met behulp van een alarmtoestel en toebehoren (die u in bruikleen ontvangt) kunt u hulp inroepen door op de rode knop van het alarmtoestel of het halsalarm te drukken. De meldkamer ontvangt daarop het alarmsignaal. Een medewerker zal u te woord staan en ervoor zorgen dat uw spoedeisende en/of acute hulpvraag wordt gecoördineerd en zal passende hulp inschakelen zoals bijvoorbeeld 112 in spoedgevallen.

Alarmopvolging

U kunt zelf kiezen wie bij alarm als hulp wordt ingeschakeld:

1. Uw familie, buren of een goede vriend.
  2. Minimaal drie personen uit uw omgeving die in het bezit zijn van een sleutel van uw woning, die 24 uur bereikbaar en binnen 30 minuten bij u kunnen zijn.
  3. Professionele zorgverleners.
  4. De mobiele teams van Stichting Humanitas zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar voor uw hulpvraag (binnen de regio (groot-)Rotterdam). Als u hiervoor kiest, vragen wij twee huissleutels van u in bruikleen, zodat het mobiel team in geval van nood uw woning kan betreden.

Aanmelden

Als u zich aanmeldt via telefoon of e-mail, ontvangt u een informatiepakket. Het volledig ingevulde inschrijfformulier, de getekende incassomachtiging en een kopie van uw bankafschrift kunt u met de bijgevoegde antwoordenvelop retourneren. Na ontvangst nemen wij contact met u op.

Wij zullen u vragen of u over de nodige sleutels beschikt. Als dit het geval is maken wij een afspraak met u om het alarmtoestel te komen plaatsen. De aansluiting kan binnen vijf werkdagen plaatsvinden.

Aansluiting en extra’s

Voor aansluiting op de Humanitas Servicecentrale heeft een vaste telefoonlijn de voorkeur. Informeer naar de mogelijkheden als u geen vaste telefoonlijn heeft.
Als u vragen heeft over uw aansluiting, apparatuur of over de mogelijkheden met betrekking tot extra halshangers of extra apparatuur, zoals bijvoorbeeld een valdetector, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Spoedplaatsingen

Er kunnen situaties ontstaan waarbij het noodzakelijk is direct gebruik te kunnen maken van persoonsalarmering en door ons geleverde wijkzorg. Spoedaanvragen kunnen van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 14.00 uur afgehandeld worden. Dit kan alleen in overleg met de medewerker van de servicecentrale en in opdracht van een zorgmedewerker. Voor een spoedplaatsing worden extra kosten in rekening gebracht.

De kosten

Stichting Humanitas is een organisatie zonder winstoogmerk. De kosten van een abonnement op de persoonsalarmering zijn dan ook gebaseerd op de kostprijs van het alarmeringssysteem en de organisatie. De tarieven zijn afhankelijk van de dienstverlening die u wenst.

Sommige ziektekostenverzekeraars vergoeden de kosten van persoonsalarmering. Informeer hierover bij uw ziektekostenverzekeraar.

Deel deze pagina met iemand waarvoor u denkt dat dit interessant is.

Humanitas verwijslijn

Voor alle zorgprofessionals en verwijzers zijn wij op werkdagen bereikbaar van 8.00-17.00 uur.

Heeft u vragen?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar.