Een schoon huis, de was opgevouwen, alles in huis voor ’t eten. Het woont en leeft prettig als de boel op orde is.

Maar misschien lukt het u zelf en uw mantelzorger niet meer om dit te doen. Daarom helpt Stichting Humanitas u bij het huishouden als het u zelf niet meer lukt.

Zo lang mogelijk zelfstandig

Huishoudelijke ondersteuning is bedoeld voor iedereen die vanwege zijn leeftijd of beperking ondersteuning nodig heeft bij het voeren van het huishouden. Met huishoudelijke ondersteuning kunt u zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen.

Een vast en vertrouwd gezicht

Onze medewerkers helpen u graag. Of het nu gaat om een wekelijkse boodschap, de ramen lappen, een maaltijd bereiden, of om het gehele huishouden. U krijgt de huishoudelijke ondersteuning zoveel mogelijk van een vaste medewerker. Zo ziet u altijd een vertrouwd gezicht. Iemand die uw situatie kent, en klaar staat om eventueel extra hulp in te schakelen. Die samen met u overlegt wat er nodig is. Om uw huis én huishouden op orde te houden.

Indicatie nodig

Voor huishoudelijke ondersteuning van Stichting Humanitas heeft u een indicatie nodig op basis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo). U vraagt de indicatie aan bij uw gemeente.